Onkyo TX-SR707

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR707 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

fabbie26 03-01-2011

----------Update review, 3-1-2011----------
Ik heb deze set meer als een jaar in bezit en moet nu toegeven dat hij echt geweldig klinkt!

Ik heb inmiddels een tweede speakerset bijgekocht om een 7.2 speaker layout te hebben: de JBL CS460 en de JBL CS46: Het verschil in geluidsdynamiek is enorm en dat komt met name door de dubbele subwoofer.

Het is een eenvoudig te bedienen versterker met heel veel tweak mogelijkheden die ik niet vaak gebruik, behalve dan de weergave van het geluid.

In het begin had ik problemen met de instellingen, waardoor er af en toe iets niet deed, maar ik heb de laatste tijd geen problemen meer ondervonden.

----------1e review, 6-3-2010----------
Ik heb nu wat meer gespeeld met de mogelijkheden van dit apparaat en ik moet zeggen dat ik het geluid toch mooi strak heb kunnen krijgen met verschillende inputs: Onkyo DV-SP406, Onkyo DV-BD507, Humax iHDR5050C & net gekocht Onkyo UP-A1 iPod docking.

In het begin moest ik vreselijk wennen aan alle toeters en bellen, maar ik heb ondanks dat ik geen zuilspekers maar sattelietspekers heb, toch de ideale instelling kunnen vinden en ik kan nu echt zeggen dat er zeer mooi en perfect geluid inzit.

Wat echt een super accessoire is de UP-A1 van Onkyo. Heerlijk je iPod erin steken en we kunnen uren muziek luisteren en films kijken op de buis.

Kortom al met al een absolute aanrader. Zeker omdat erg scherp geprijst is!

PB5670 20-09-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Setup van de Receiver was vrij eenvoudig.
Het onscreen menu leidt je door de instellingen van de receiver en de luidsprekers (Kef 2005.3).
Ik gebruik de receiver met name voor het afspelen van muziek en films vanaf een Eminent 7080RT netwerk mediaspeler. Dit werkt perfect. Mooi geluid en perfect beeld.
Wel meteen alle afstandbedieningen vervangen met 1 Logitech Harmony one.
Heerlijk om met 1 druk op de knop alle apparaten te kunnen bedienen...

Dirkjan06 26-07-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Hierbij een korte impressie na een weekendje testen.

Vorige reciever was de Marantz SR5600. Luidsprekers KEF Q7, Q2DS, Q9C. Sub: RELQ150mkII. Ook kort getest op een Canton Movie 10MX II surround set (daar waar vermeld).

Geluidskwaliteit:
CD: 8/10. Modus: Pure direct. Prima geluid. Middentonen minder dan Marantz. Hoge tonen meer prominent aanwezig, lage tonen beter hoorbaar.
DVD: 8/10. Modus: THX movie. Standaard DD mistte "iets" dat met THX wordt opgevangen.
Opvallend is dat bij lage volumes de bas lijkt te verdwijnen.
Op een sub/sat setje zoals de Canton, zijn de scores resp. 9/10 en 9/10. Ik denk niet dat je uit een sub sat systeem meer weet te toveren dan dat je met deze Onkyo kan realiseren.

Mogelijkheden:
9/10. Het enige dat je zou kunnen missen is de 3D ondersteuning (hdmi 1.4).

Gebruiksgemak:
9/10. Instellen door de Audissey MultiEQ kan niet eenvoudiger. Jammer alleen dat je het onscreen menu niet kan zien op een ouderwetse beeldbuis (zoals ik heb).

Vormgeving:
8/10. Neutrale vormgeving. Display is wel erg duidelijk.

Duurzaamheid:
Niets over te zeggen. Unit wordt wel erg warm. Zorg voor veel ventilatie.

Overige opmerkingen:
Op deze receiver kan je 11 luidsprekers aansluiten, in tegenstelling tot wat de specs zeggen:
2x front
1x center
2x surround
2x surround back
2x front high
2x front wide
En nog 2 uitgangen voor actieve subwoofers.

Wie dit alles wilt aansluiten zal haast wel een verstokte vrijgezel moeten zijn ;)

Conclusie:
Prima apparaat, met veel mogelijkheden zoals een Phono.

Als je een keuze wilt maken tussen de SR608 en de SR707, zou ik toch voor de 707 gaan ondanks het verlies van 3D functionaliteit. Kijk b.v. naar de achterzijde en zie de verschillen. Bovendien mis je een mooi blauw lampje op de 608....

elvistcb 24-04-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Een geweldige onkyo reciever +_ 4 mnd in bezit, al jaar in dag verslaafd aan kieskeurig,nl aan het kijken wat voor reciever kies je, kijk heden nog breedbeeld panasonic tx 28 pl 10 i 100hertz,dvd speler pioneer dv 600 met usb en sacd,Canton Movie 60 CX, + nu onkyo tx sr 707, het kan altijd duurder en beter zullen bepaalde mensen/experts? zeggen,ik ben zeer tevreden over deze combinatie hier moet ik het mee doen muziek en films gewoon top, belangrijk de mogelijkheden , voldoende hdmi 6x aansluitingen voor in de toekomst. full hd tv of led/plasma,hoogste upscalling, nieuwste hd functies, blueray speler, hd camera ,dvd recorder, phono aansluiting je lp collectie kunnen afspelen zonder externe versterker, prijs kwaliteit verhouding,the looks geen plastick alles voor front en volumedraaiknop in alluminium zie aletest uitstekend testberichte sehr gut . beoordeling zeer goed, uiteindelijk heb ik gekozen voor de onkyo tx sr 707 met deze mogelijkheden/prijs/kwaliteit verhouding op dit moment vindt je geen betere reciever!

SmashItNL 14-04-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Sinds enkele weken in bezit van deze versterker i.c.m. de Bose601 front speakers. De versterker produceerd een zeer helder geluid. Echter op het gebied van de lage tonen valt de versterker wat tegen. Terwijl de lage tonen absoluut geen probleem waren voor de speakers op een Philips FR975. Om het lage tonen probleem op te lossen heb ik een JBL ES250PW subwoofer gekocht. Wat een vooruitgang!! Nu laat de versterker echt zijn spieren zijn.

Verder op gebied van mogelijkheden geen enkel te kort. Al met al een zeer goede versterker en vooral in deze prijsklasse.

Barros_Speltiani 07-04-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Deze versterker is geen aanrader als je op zoek bent naar pure kracht, de Onkyo TX-SR707 is in staat om een ruimtelijk en helder geluid te produceren op laag en normaal volume.

Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop om een indicatie te geven waar ik mijn oordeel op baseer geef ik een opsomming van mijn set.

Center: Bose VCS-10
Front: Bose 305
Front Wide: Bose 301
Front High: Bose 161
Surround: Eltax 200 watt
Subwoofer: Yamaha NS SW 700

De Eltax boxen staan achter omdat ik momenteel muziek luister op bi-amp, zo kan ik de volledige capaciteit van de speaker benutten.

Echter ben ik nog niet tevreden en ga ik ze nog verwisselen met de Bose 301, wat er al gezegd wordt je moet blijven proberen.

Ik gebruik de Surround Back optie niet omdat dit niet is te combineren met de Audyssey boxen.

jajet 04-04-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Ik heb het apparaat nu een paar weken in mijn bezit en kom tot de volgende conclusies in vergelijking met mijn vorige versterker de Denon AVC10 op luidsprekers,Chario Hiper 2000T:
Surround geluid: in alle soorten die hij kan laten horen scoort de Onkyo echt beter; In stereo of direct was de Denon beduidend beter.
Ik denk dat dan het belangrijkste wel gezegd is en hoop dat mijn bevindingen je verder kunnen helpen in de zoektocht naar een goede middenklasse surround versterker/receiver.

R0KH 13-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Heb deze nu een paar weken nadat mij TX-SR606 de geest had gegeven, althans de HDMI werkten niet meer.

Ben er tot zover zeer goed over te spreken en vind deze ook vele malen beter dan de 606. Dit zit 'm vooral in de beter componenten, die een hoorbaar beter geluid genereren. Daarnaast is het goed gesteld met de zeer royale aansluitmogelijkheden waaronder: 11.2 speaker opstelling mogelijk, 6 HDMI ingangen (5 achter, 1 voor) en voldoende 'legacy' aansluitingen (s-video, composiet etc.).
Daarnaast werkt de scaler van Faroudja ook goed voornamelijk omdat deze echt naar 1080p schaalt en dit is ook zichtbaar. Zelfs Full HD (MKV) films kun je er nog een tikkeltje mooier en strakker mee krijgen.

Goede speakers zijn uiteraard van belang voor een goede geluidsweergave, maar hiervoor is het handig om even wat onderzoek te verrichten, aangezien iedereen een andere voorkeur (en ruimte) heeft.
Ik zelf gebruik een mooi setje van Mordaunt Short, de Genie lijn. Beschaafd qua formaat en design en toch een behoorlijk geluid al wil ik met de tijd nog wel iets zwaardere speakers als front.

Bediening is (voor mij) simpel. Het OSD menu zit makkelijk in elkaar en is ook in het Nederlands instelbaar, hoewel ik Engels persoonlijk fijner vind.

Technisch dus erg goed en zeker voor die prijs! Waarschijnlijk de beste koop voor een midrange AV-receiver!

Design en uitstraling zijn niet erg spectaculair al geef ik hier persoonlijk niet veel om, dit is hierdoor nogal subjectief.

Duurzaamheid is iets wat de tijd zal leren vooral. Het apparaat zit vrij degelijk in elkaar en voelt ook solide aan.

Voor wat meer ervaringen van onder andere ook professionele gebruikers, zie AVForums (Google zoek).

mlamlam 16-10-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR707

Gisteren afscheid genomen van mijn TX-SR674 waar ik jaren heel veel plezier aan heb gehad en een tweede leven heeft gekregen bij een andere liefhebber.
Door de oprukkende HDMI-apparatuur kon ik er echter niet goed meer mee uit de voeten omdat deze slechts twee HDMI-ingangen had.
Op basis van de kwaliteit van de 674 nu dus een 707 aangeschaft. Met o.a. Burr-Brown DAC's, 6 HDMI-ingangen (Full HD!) plus upscaling naar 1080P van mijn Dreambox sat-receiver voldoet deze voorlopig weer aan de behoefte. Ook de THX-mogelijkheden voegen bij het kijken van BlueRay films letterlijk een extra dimensie toe. Ook de afstandsbediening heeft een flinke upgrade gekregen en kan relatief simpel de werking van andere afstandsbedieningen aangeleerd krijgen. Een hele verbetering t.o.v. de oude van de 674 die in dat opzicht behoorlijk beperkt was.

Qua klankkleur moet ik zeggen dat deze 707 beslist helder en uitgebalanceerd klinkt, mede dankzij de voortreffelijk werkende meetmicrofoon die alle aangesloten speakers bijzonder goed tot hun recht laat komen. Ik meen zelfs dat mijn subwoofer nu beter uit de verf komt (minder prominent aanwezig en beter afgestemd op de andere speakers) dan bij mijn 674.

Met 160 Watt per kanaal (bij 6 ohm) kom je weliswaar niet snel vermogen te kort, maar zelfs op lage volumes klinkt de Onkyo erg fraai.

Mijn 5.1 opstelling kan ik in de toekomst nog flink uitbreiden want deze versterker heeft de mogelijkheid om maar liefst 6 frontspeakers (L+R, L+R wide, L+R-high)aan te sluiten, 6 rearspeakers en 2 (versterkte) subwoofers.

Verder werkt deze 707 via de HDMI 1.3 aansluiting interactief met mijn Panasonic Plasmascherm (TH-42PZ80). De Onkyo koppelt zich via de Panasonic VIERA-Link zodat ik bijvoorbeeld de afstandsbediening van de TV kan gebruiken om het volume van de receiver te regelen of beide apparaten gelijktijdig kan uitschakelen. Deze functie werkt overigens niet bij alle merken.

Kortom: wederom een prachtig product van Onkyo met een scherpe prijs-prestatie verhouding!